آشنايي با انواع ريمل ها

۷۴ بازديد

ريمل چشم را ميتوان از محبوبترين ابزار زيبايي براي خانم ها در نظر گرفت كه استفاده از آن بسيار راحت است كه اثر در لحظه خوبي را ميگذارد. ريمل ميتواند مژه ها حجيم تر نشان داده و چشمان شما را زيباتر كند.

ريمل ها ميتوانند انواع مختلفي بسته به نوع، رنگ ماده و برس داشته باشند كه اثرات مختلفي را برروي صورت و همين طور مژه ها دارند. در انتخاب ريمل بايد به نوع، رنگ چهره، چشم و حالت مژه ها آنرا انتخاب كنيد چراكه تاثير بسزايي در حالت چهره شما ميتواند بگذارد.

در ادامه قصد داريم تا شما را با انواع ريمل ها آشنا كنيم:

آشنايي با انواع ريمل ها

ريمل حجم دهنده يا Volume Mascara

اين نوع ريمل ها باعث ميشود تا مژه ها پرپشت تر نشان داده شوند. از آنجاييكه فرمول غليظ تري دارند و داراي تركيبات پليمرهاي سيليكون يا موم هستند، باعث ميشود تا مژه پرپشت تري داشته باشيد.

ريمل حجم دهنده براي بانواني كه مژه هاي نازك يا باحجم كم اما فاصله زياد است بسيار مناسب بوده، اينطور ريمل ها به خاطر داشتن برس تپل و ضخيم ميتوانند با يك حركت درست حجم زيادي از ريمل را در تمام جهت هاي مژه بنشانند.

ريمل بلندكننده يا Lengthening Mascara

ريمل بلندكننده از موادي مثل الياف تشكيل شده كه ميتوانند خودشان را به مژه چسبانيده تا مژه ها ظاهر بلندتري به خودشان بگيرند. در اينجور ريمل ها از فرمولي استفاده ميشود كه بدون تجمع ريمل روي مژه، ميتوان چند لايه از آنرا روي هم زد كه براي مژه هاي باحجم كافي اما كوتاه بهترين گزينه محسوب ميشود.

ريمل فر كننده وظيفه آنرا دارد كه به مژه ها شكل بدهد و آنها را به سمت بالا هدايت كند. همانطور بالاتر گفتيم، ريمل فر كننده از پليمر و رزين تشكيل شده كه به حفظ كردن فر مژه موقت خيلي كمك ميكند.

اگر خواهان اثر بيشتر هستيد بايد مقدار زيادي را به ريشه مژه بزنيد تا شكل بگيرد، اين ريمل براي بانواني كه مژه هاي صاف و بدون حالت دارند ميتواند يك گزينه مناسب به حساب آيد.

ريمل ضدآب يا Waterproof Mascara

همانطور كه از اسمش پيداست، اين ريمل دربرابر آب و عرق مقاوم بوده و نميگذارد تا اطراف چشم سياه بشود. ريمل ضدآب از موم و روغن هاي معدني تشكيل شده كه اگر زياد عرق ميكنيد و پوست چرب داريد يا اهل گريه كردن هستيد! ميتواند يك گزينه مناسب براي شما به حساب آيد، چراكه استفاده از ريمل ضدآب باعث ميشود تا هاله سياه رنگ دور چشم تشكيل نشود.

ريمل هاي تقويتي

ريمل هاي تقويتي به حجم دادن معروف هستند و ميتوانند مژه را تقويت كرده، آنرا پرپشت و بلند كنند.

ريمل فيبري يا Fiber Mascara

با استفاده از ريمل هاي فيبري هنگام حركت با مژه ها درگير شده و همه اطراف آنرا ميپوشاند.

ريمل جدا كننده ي مژه

اين محصول همه كاره به حساب مي آيد، چراكه هم حجم دهنده است و هم ضخيم كننده كه عموما به عنوان ضدآب نيز عرضه و معرفي ميشود. باتوجه به اينكه غلظت و بافت هاي اين ريمل به طور كاملا مساوي روي مژه ها پخش ميشود، هر مژه به صورت جداگانه با فر زيبايي نشان داده شده و ظاهري زيبا را براي شما به ارمغان مي آورد.

ريمل اكليلي

ريمل هاي اكليلي در بازار به دو شكل پودري و مايع نيز موجود بوده كه به طور مساوي روي مژه ها ميتواند پخش شده تا در يك نقطه جمع نشود. زماني كه ميخواهيد براي مهماني از آنها استفاده كنيد، به راحتي ميتوان ظاهري زيبا و درخشان را داشته باشيد كه رنگ هاي مختلفي هم دارد.

ريمل هاي رنگي يا Colored Mascara

اگر قصد داريد تا آرايشي متفاوت داشته باشيد، كافيست تا به چهره خود يك ميكاپ بولد با ريمل هاي رنگي ايجاد كنيد. البته به اين موضوع هم توجه كنيد كه مژه هاي پلك پايين راهم بايد بزنيد.

شكل برس آن ميتواند محل برخورد ريمل با مژه ها را نيز تعيين كند و براي افزايش حجم و ضخامت آن بايد برس ضخيم باشد و همين طور موهاي بيشتري نيز داشته باشيد. ريمل هاييكه عمل فر را انجام ميدهند، براي بالابردن مژه ها يك چوب منحني مانند نيز دارند.

اكثر برندهاي توليدكننده لوازم آرايشي براي ريمل بلندكننده، يك چوب باريك و مستقيم قرار ميدهند كه شبيه به شانه است. در قسمتي از مژه كه قصد برجسته كردن آنرا داريد بايد بيشتر ريمل بزنيد.

براي چشماني بازتر، ريمل را بايد در وسط چشمان خودتان زده و بيشتر براي بالا بردن مژه بايد ريمل را به گوشه هاي چشم بزنيد.

آشنايي با انواع ريمل باتوجه به ماده و تركيبات آنها

انواع ريمل ميتواند بسته به موادي كه داخل آن استفاده شده باشد فرق كند:

ريمل پودري

در ريمل پودري به آن چند قطره آب اضافه كرده و مژه هايتان را از ريشه تا سر آن رنگ ميكنيد، اين ريمل فورا روي مژه هاي شما نشسته و به گونه اي بنظر ميرسد كه مژه مصنوعي گذاشتيد!

اين مورد براي زمانيكه عجله داريد يا ميخواهيد به جايي برويد خيلي به كار مي آيد ولي براي مراسم هاي بلند مدت اصلا مناسب نيست.

ريمل كرمي

با استفاده از ريمل هاي كرمي ميتوان حجم، سنگيني و عمق را درست كرد. اين نوع ريمل ميتواند به راحتي پخش شده و براي استفاده از آنها نيازمند ابزار نيز هستيد. ريمل هاي كرمي براي مژه هاي كم پشت مناسب بوده و بيشتر مژه ها را نشان ميدهد.

ريمل مايع

اينجور ريمل ها به راحتي پيدا شده و بيشتر بين بانواني كه مژه هاي فِرشده دارند بيشتر رايج است. ريمل مايع خاصيت تيزكننده داشته و برخي از اين مدلها پخش ميشوند ولي در برخي ديگر ضدآب بوده و به هيچ عنوان پخش نميشوند.

2 اشتباه رايج در ريمل زدن

ريمل زدن اشتباهات مختلفي دارد، كه اگر به آن توجه كنيد كمتر دچار خطا ميشويد:

ريمل زدن به روشهاي اشتباه

بسياري از خانم ها ابتدا قسمت بالايي مژه خود را شانه ميزنند، اين يعني استفاده از ريمل را از انتهاي مژه شروع كرده و اين موضوع باعث ميشود تا مژه سنگين بشود. در نتيجه اين عمل باعث ميشود تا حالت شكننده به خودش بگيرد.

زمانيكه استفاده از ريمل به ناحيه انتهايي مژه ميرسد، بايد خيلي مراقبت كنيد چراكه بخش هاي زيادي از مژه با ريمل پوشش دهي نميشود و عدم رعايت ترتيب باعث ميشود تا ريمل پخش شده يا چهره به سمت كثيف شدن برود.

عدم خشك كردن مژه

استفاده از ريمل نيازمند طي شدن مراحل خاص به خودش را دارد، اين مراحل براي آرايشي دلنشين و مطلوب مورد توجه قرار ميگيرد. خشك شدن مژه يكي از مراحل استفاده از ريمل به حساب مي آيد.

خشك كردن براي افرادي كه مژه بلند دارند اهميت زيادي داشته و در صورتيكه به خشك كردن مژه بعد از ريمل زدن توجه نكنيد و به كار خودتان ادامه دهيد ممكن است شاهد نامرتب شدن ريمل و بروز لكه هاي سياه رنگ دور چشم باشيد.

ريمل خوب از كجا بخرم؟

اسكين بازار، فروشگاه اينترنتي جامع لوازم آرايشي و بهداشتي در ايران براي بانوان ايراني است كه سعي دارد تا با ارائه محصولات باكيفيت و برند، نظر مشتريان خودش را در سراسر ايران عزيز جلب كند. جهت خريد ريمل خوب ميتوانيد به اسكين بازار مراجعه كنيد.

 

منبع : مووي  ناين

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد